torsdag 10 december 2009

Ingen mer styrka

Så fort jag inte styrke tränar och istället bara tränar olika sorters konditionsträning så reagerar min kropp snabbt, jag går ner i vikt och minskar runt midjan. Men sen när jag börjar med styrketräningen ökar jag i vikt och står still på samma vikt hela tiden och ökar 1-2 cm i midja och den ändras inte heller. Därför ska jag nu istället bara köra konditionsträning, dvs. spinning, löpning och dans. Jag ska testa det från och med nu och hela januari, sen ska jag utvärdera och se om jag kan börja med lite styrke träning igen. Tänker dock under konditions tiden att fortsätta med situps och armhävningar och styrka kommer med box passen som början i januari igen.

Idag under min morgon tur som idag fick bli 50 minuter lång då jag inte skulle till universitet testa jag att springa en bit. Aldrig har det vart så skönt att springa, jag fokuserade på tekniken, att sätta fötterna ordentligt under kroppen och att få med hela höften i steget, det gick så bra! jag bara flöt fram. Sprang inte så långt på asfalten som kom sen så löpar biten blev inte så lång men jag levde på känslan hela vägen hem. Fram tills nu och säkert minst iaf 1 timma framåt sitter jag och skriver juridik PM

Inga kommentarer: