lördag 3 januari 2009

När man får tid att tänka efter

Nu när man har vart ledig så har man fått tid att tänka efter lite gran. lite smått nervöst känns det att imorgon söndag så bor jag och Tim tillsammans, sambos :S skräckblandad förtjudning tror jag att det är, så länge har vi inte vart tillsammans. Klarar vi oss fram till sommaren i min lilla lägenhet så hoppas jag att vi övervinner allt.

Jag har även tänkt på hur det skulle ha blivit om jag inte gjort de val som jag stått inför än så länge i livet. Vad hade jag gjort idag om jag hade trotsat mina föräldrar lite mer och valt att helt inrikta mig på häst i gymnasiet, gått på bollerup eller min allra högsta dröm som jag hade, gått på strömsholms hästidrottsgymnasium. Kanske hade jag haft kvar den jag älskar mer än allt i hela livet, min älskade ponny.

Trots att jag inte gjorde som jag då drömde om så känns det bra idag, ekonomi känns helt rätt och förhoppningsvis kommer jag att hålla på med något jag verkligen vill. Hästar kommer iaf alltid finnas kvar som en hobby och i framtiden vill jag åter ha en att kalla min.


Inga kommentarer: