tisdag 13 september 2011

Mår peck

Hur mycket jag än försöker intala mig själv och min omgivning om att jag bara tränar och äter för att må bra utan press att gå ner i vikt så är det inte så. Jag mår riktigt dåligt över hur min form försämrats och jag vill till varje pris tillbaka till dit jag var.
Men min vardag är inte alls som den en gång var. I 3 års tid har jag pluggat på heltid och inte gjort något annat. Jag hade tid för morgonträning, lunchträning, kvällsträning och jag utnyttjade varje tillfälle.

Idag arbetar jag heltid och pendlar 3 timmar om dagen. Går jag upp 05:30 för att ta bussen 06:24 är jag på jobbet klockan 08:00 och åker därifrån om jag inte tränar på lunchen klockan 16:30 och är då hemma ca 18:15. Vanligtvis försöker jag träna antingen på morgonen eller på lunchen och är då hemma ca 18:45 och ska då hinna äta och träna en gång till. Jag har helt enkelt inte lika mycket tid till träning som jag hade när jag pluggade. Hur mycket jag än försöker sätta av den fritid jag har till träning så räcker inte dagen till.

Innan jag kommit in i dessa nya rutiner och jag fått ordning på hur jag ska träna och äta för att hålla kroppen tight kommer jag inte att vara helt nöjd med mig själv :(

Inga kommentarer: