måndag 26 september 2011

Halvvägs projekt

Varför ändra ett vinnande koncept? Med det sagt återgår jag till den kost jag hade under höst och vinter förra året och en bit in på detta år. Min kost nu kommer dock innebära variation vilket det inte gjorde då. Jag mådde riktigt bra av det så därför återgår jag.

De nu kommande 46 dagar som återstår i 100 dagars balansutmaningen kommer vara just åter till en kost min kropp trivs med och träning jag trivs med. Redan idag startar jag med dansaerobics. Kommer dock ha en annan tränare än innan men jag tror denna kör med samma stil. På onsdagar kommer det vara crossfit på schemat och övrig till kommer tillägnas löpning, annan kardio på gymmet och styrketräning i crossfit anda.

Med mig dessa 46 dagar, ca 6 veckor har jag Louise som jag även kommer att träna med måndagar och onsdagar. Med bra kost utan snedsteg har vi båda som mål att minska 4 cm i midjan.

En tanke är också att jag ska rapportera dagen som gått. Jag ska försöka varje dag men jag får se om det blir kanske varannan eller någon. Hur det gått för Louise kommer jag även att ha med. Allt ska vara 100% ärligt så viker man ner sig och har en dag med överätning kommer det att redovisas, mest för varan egna del så att allt blir svart på vitt.

Hittills har iaf min dag gått toppen och efter dansen får jag höra hur det gått för Louise. Det jag vet är iaf att hon startade dagen med 40 min promenad.

Inga kommentarer: