måndag 15 september 2008

to do

Jag trodde jag skulle sitta mkt i skolan den här veckan och jobba med vårt företagsfall projekt med min grupp för vi hade en del "ledig" tid, inga föreläsningar, men så blev det inte. Anledningen till att vi hade den "lediga tiden" var för att det är landskampen mellan universitet den här veckan och universiten ombeds att inte ha någon obligatorisk undervisning så vi har bara en föreläsning och den är inte obligatorisk. Imorgon dock, innan landskampen börjat så ska vi på studiebesök på holmen paper och mellanskog för att kolla dessa företag. Istället för att sitta med gruppen nu den här veckan (vilket i och för sig vore det bästa) så ska jag försöka att sätta igång med min artikel som ska vara klar om ca 2-3 veckor skulle jag tro. Det ska vara en populärvetenskaplig artikel och ämnet ska ha något med SLUs näringar att göra (typ allt). Jag funderar på att skriva en artikel om vad som faktiskt är ekologiskt och om det verkligen är så himla bra i miljö, samhälls och etisk synpunkt, för och nackdelar kan man säga. Annars funderar jag på att skriva om någonting med köttproduktion, vad som får kallas svenskt kanske? eller kanske om man egentligen skulle kunna förbjuda en del av den svenska nötköttsproduktionen då den kanske börjar gå till en överdrift? eller om jag ska kolla upp om varför man ombeds och tipsas om att köpa svenskt och inte importerat, vad är skillnaderna?

Nu ska jag iaf sätta mig och äta och fundera över ämnena, jag har iaf kollat upp om ekologiskt så vi får se vad det blir :)

Peace and Love, N

Inga kommentarer: