söndag 6 november 2011

Lögnen om mig själv


Nu är det dags för mig att sluta ljuga för mig själv. Jag vet att jag skulle lyckas gå ner flera kilon och vara på väg till den form jag hade innan sommaren men jag ljuger ständigt för mig själv vilket gör att jag aldrig lyckas få någon fart med att komma i form igen.

Jag är antingen ON eller OFF i mitt liv, antingen så sköter jag mig riktigt riktigt bra eller så skiter jag i det och allt blir skit. Jag gömmer mig gärna bakom hur jag tränade förut, då jag faktiskt tränade varje dag och gärna fler pass än ett. kunde jag kanske unna mig något, ta en fika, äta bröd, chips, godis eller annat gott men inte nu. Nu tränar jag inte så mycket, många gånger har jag tränat riktigt dåligt men försvarar mitt beteende med att det inte gör så mycket då man tränar, men jag tränar ju inte så mycket!

Jag måste ta en sak i taget, först ordna upp med min träning igen det har vart för många avbrott som gjort att det inte sitter samma rutinartat som förut men så ska det bli igen. Tillsammans med att träningen blir rutin ska även kosten hållas. Till en början nu får jag inte unna mig för det finns ingen ursäkt till att göra det. När träningen och kosten sen är i harmoni och flyter på i rutin, då kan jag unna mig någonting jag anser mig kunna unnas någon gång ibland.   

Jag tycker mycket mera om mitt jag när jag tränar och är aktiv om dagarna och i veckorna. Jag är gladare, har mer vilja och är mindre mentalt stressad. Det gäller nu att jag ärligt utvärderar mig själv och min prestation ser till vart jag vill, varför jag vill dit, vad som hindrar mig, hur jag ska komma dit och min relation till mat och träning.

Inga kommentarer: