lördag 5 november 2011

Dags nu

Uppsala koncer och kongress hus "musikens hus" på Vaksalatorg och stått klart i ganska många år men varken jag eller Tim hade vart uppe i det förens igår. En riktig pers var det att komma upp, jag hatar höjder och mår bara illa av dem så att åka en jättelång rulltrappa rakt upp med vy nedåt från sidan var ingen höjdare för mig. Men jag lyckades både ta mig upp och ned, dock med en krampaktig hand i räcket och med blicken fäst i väggen på vägen ner igen. Men nu har jag och Tim iaf vart uppe i det där huset.

















Efter den jobbiga färden i rulltrappan shoppade vi äntligen nya tallrikar hem. Hittills har vi haft helt omaka porslin med tallrikar i en färg och assietter och djupa i helt andra. Stod i valet och kvalet mellan matteus tallrikar eller dessa från bruka design men 6000 kr mot 1700 kr för 6 av varje fick tala för sig så vi valde dessa från bruka design. Passar vårat hem alldeles förträffande bra :)



Inga kommentarer: