torsdag 3 november 2011

Ben ben ben

Lite seg i benen var jag allt från crossfiten igår, uppkliv (alt. hopp upp om orken fanns) på hög bänk (ca 80 cm) hade satt lite spår men inte tillräckligt för att inte kunna träna de små (läs stora) benen idag. Egentligen var hela kroppen lite småseg pga gårdagens träning men efter att jag stoppat i mig en Granate fettförbränningspiller med mycket koffein så blev jag pigg och kroppen blev varm fort. Testar att ta Granate nu som en pre workout innan pass för att få extra energi från koffeinet, att den också ökar förbränningen är en bonus.

Dagens pass blev med fokus på rörlighet och teknik. Började i spegelhallen på jobbet med rörlighetsövningar och stretch för att sedan gå in på gymmet och köra teknik och vissa tunga övningar. Eftersom jag vart så stel i kroppen och vart ganska orörlig i mina leder i fötterna så har jag omedvetet och pga lite för lite kunskap fuskat genom mina knäböj. Nu har Tim vart framme med pekpinnen och rättat till min teknik så nu är det bara öva öva öva utan tyngder bara en stång för att få till tekniken och för att mjuka upp mina vader och få mer rörlighet i mina leder. Rörligheten börjar ta sig så om några veckor kanske jag kan börja med lite tyngd istället för bara en stång.
En hel spegelsal bara för mig själv
Lite tråkigt under passet var dock att jag i bensparken lyckades knäcka knät som efter det smärtade som bara den och svullnad börjar komma lite smått. Jag skulle tro att det bara är något i en led och att det kan bli lite svullet och eventuellt lite vätska men att det snart kommer att vara borta. Smärtan har lagt sig helt, bara lite ömmande kvar.

Inga kommentarer: