tisdag 20 juli 2010

snart så

idag har jag vart hel symptomfri (smärtfri) från vaden/hälsenan, det har troligen (typ 100% säkert) vart en lättare överansträngning som tack och lov verkar vilja ge sig. Idag gick jag både morgonpromenad och en Power walk på eftermiddagen utan känningar så jag provade också att springa ca 1 km utan några känningar alls :) Jag till och med sprang i "kortdistansfart" vilket är ett högre tempo än vad jag vanligen har.
Imorgon ska jag testa springa 5 km för att se hur vaden/hälsenan reagerar. Får jag ont underpasset eller känner något konstigt tänker jag avbryta och gå, jag vill inte riskera någonting.

Det ska bli så underbart att kunna springa igen, mitt psyke mår inte bra av att inte kunna röra på mig som jag vill. Genom träning minskar ångest och det är något jag lätt känner av, jag mår inte bra av att tvingas till att vila, jag vill utvecklas och nå mina mål. Under denna viloperiod har jag även haft problem med kolhydratssug, jag har vart sugen på bröd och kex.... Nu hoppas jag det blir bättre när jag kan träna som vanligt. Det låter som jag vart vilandes i flera veckor, men att vila i 5 dagar känns jobbigt för mig, nu ska allt bli som vanligt :)

Inga kommentarer: