söndag 18 juli 2010

Nu är jag trött på det här!

Mitt nackont gick över under fredagen och var helt borta när jag vaknade på lördagsmorgonen. kroppen hade lust att springa men när jag kliver ur sängen har det nackonda bytts ut mot att det smärtar fruktansvärt i hälsenan på min underbara vänster vad (den jag alltid får skader i). Det gör ont när jag går, molande ont när jag vilar (sitter still) och ont vid palpering (när man trycker med händerna/fingrarna).

Jag har läst om alldeles för många med ont i hälsenan så löpning är bara att glömma fram tills att smärtan är borta :( Istället blir det rehab i form av tåhävningar, något som gör ont nu i början (och ska tydligen göra det) och sedan kan jag simma. Egentligen ska man även undvika att gå så mycket vilket blir svårt för mig med tanke på det jobb jag har (och de mål jag satt upp för mig).


Är smärtan likadan imorgon ska jag se om jag ska skaffa mig ett simkort på badhuset eller om jag ska nöta de 10 meter pool jag har hemma.

Inga kommentarer: