söndag 4 juli 2010

Nu har jag gjort det för första gången

10 km "oskulden" är nu borta :) I fredags under strålande solsken tog jag och Louise oss runt 10 km'ers spåret. Ingen supertid blev det men jag och Louise är otroligt nöjda som fullföljde trots 28 graders hetta. Min uppladdning var inte den bästa, halvdålig sömn och kramp i vaden undernatten som höll sig stel under dagen bidrog inte till ett superpass. Vaden ömmade rejält under kvällen och något under lördagen men med mycket stretch och lite vila så har den tack och lov återhämtat sig. Ett otroligt bra spår var det, ungefär samma som scaniamilen i södertälje med olika terräng och lagom med uppförsbackar som många gånger efterföljdes med en nedförsbacke.


Många gånger hade jag Louise framför mig som "hare" men jag lämnade inte henne längre än så här framför mig, om plats fanns sprang vi sida vid sida.

Otroligt fina vyer var det vi sprang vid. Jag lyckades ta kort trots att vi fortfarande sprang (dock med något nedsatt tempo).

Tillbaka vid bilen efter 10 km var vi trötta och nöjda. Kroppen fick beröm genom stretch av hela benen och power dricka som återhämtning.


Jag var riktigt trött vid mål (där av det ansträngda leéndet) och med vattenblåsor på armarna efter sol och svett. Idag har jag inhandlat en riktigt tunn funktions t-shirt jag i fortsättningen ska använda på långpassen :)

Inga kommentarer: