tisdag 4 mars 2008

Första lektionen

Igår var det första lektionen på NUM (innebär att man bara har ett ämne eller max två under en 6 veckors period) och jag blev tilldelad hästen Afrodite (bild kommer) visserligen hade jag inte önskat att få henne men jag tror att det ska gå bra. I början var hon lite vinglig och hon var lite bökig i munnen men gick sedan fint för att vara första gången jag satt på henne. Allt kändes bra förutom att jag var super nervös innan för hur det skulle gå och under passet satt två av våra tre lärare och studerade oss och gjorde stil/sits protokoll :S jag har verkligen super dålig sits men vill jobba på den. Chricko som jag red för var posetiv och sa att det fanns rikitgt bra stunder då det såg riktigt fint ut och sa att jag skulle fortsätta kämpa (jag har ju ändå ridning på samma häst 4 dagar i veckan i 6 veckor) men en av de andra lärarna Lotta av henne kändes det som att jag bara fick en massa negativt över mig och ingenting om att jag ska fortsätta kämpa. Men det kanske blir bättre, jag ska nog rida för henne imorgon och får se hur det går, man ska inte dömma folk så fort!

Inga kommentarer: