söndag 27 september 2009

Ett nytt sätt att skriva

Tänkte använda bloggen mycket mer nu som en dagbok som jag själv kan följa och även andra. Blir kanske mycket träning, shopping och en del plugg för det är inte mycket annat jag gör om dagarna.

Jag har nu fått tips av min skivstångsinstuktör att jag ska vara mer försiktig med de mål jag sätter upp för träningen. Det är lätt att man har för höga mål till en början och att man då snart tappar motivationen att nå upp till dem.
Jag har nu skärt ner på min träning till bara 3 dagar på friskis och svettis, 1 spinning, 1 egen styrketräning+30 min kondition och 1 skivstångspass. Sen ska jag hålla igång min cykling varje dag fram och tillbaka till universitetet som blir nästan 2 mil ren vardagsmotion per dag= nästan 10 mil i veckan. Mer vardagsmotion blir det dock då jag gå/joggar de mornar jag börjar 10 eller senare, försöker även ta gå eller joggingrundor på 30 minuter på kvällarna.
Kost mässigt bör jag hålla mig till LCHF (low carb high fat) metoden då jag har ökad insulinkänslighet och mår dåligt och blir uppsvälld av kolhydrater. Dock får aldrig denna kost gå till överdrift då kroppen behöver protein, fett och kolhydrater. Men vi i västvärlden äter alldeles för mycket kolhydrater (största del enligt mig från raffinerat socker) så att skära ner på kolhydrater skadar inte.

Inga kommentarer: