onsdag 20 juli 2011

För att det är kul

Jag vill träna för att jag tycker att det är kul och ger mig ett mervärde jag inte kan få på något annat sätt. Jag tycker att den träning jag utför idag är kul men att jag samtidigt tampas med för många måsten i dels min träning och dels min kost. Jag vill otroligt mycket, speciellt efter årets viktresa som gjort mig 13 kg lättare. Jag vet att jag kan för det har det senaste 1 ½ året visat, jag började springa och snabbt efter det jaga personbästa i löparspåret och som en följd av det och bra kost så försvann även kilona. Nu vill jag bara avsluta min resa genom att gå ner de sista 6 kilona. Tyvärr har det bidragit till en massa nya krav och måsten på mig själv och med en gaska lång lyckad viktresa så har kroppen lärt sig att ta till vara på det den får. Jag har nu tappat fokus från att träning är roligt till att träning är ett måste. Det ska inte vara ett måste, det ska vara glädje och något som berikar mig i min vardag.
Dags att tänka om, göra om, fokusera om och göra det bättre. Min kropp har idag ett annat behov än vad den hade för ett år sen när dagens metoder fungerade mycket väl. Nu ska jag göra det jag tycker är kul, springa, promenera och styrketräna med glädje och energi men självklart men lite twist och lite utmaningar.

Inga kommentarer: