tisdag 10 januari 2012

Banan protein

Tim jobbar i Stockholm 2 dagar så idag passade vi på när vi ändå har bil att åka till proteinbutiken som öppnat i Uppsala. Jag har funderat ett par gånger att köpa produkter därifrån då jag hört mycket gott om dem, bland annat vann deras choklad protein Bodys smaktest 2011. Men jag har aldrig tagit mig till att beställa för att jag ansett att deras frakt är för dyr. Nu passade vi iaf på och köpte med oss en burk i smaken cappuccino och banan! samt smakprover av kokos, pistage och karibisk choklad/kokos choklad.

Banan smaken har jag tänkt att blanda ner i min morgonsmoothie men var tvungen att testa den som vanlig proteinshake. Banan smakade det allt men var lite väl blaskig i smaken när jag bara blandade med vatten. Med mjölk däremot fick den en mer fyllig smak av skumbanan. Jag kommer nog dock mest använda den just i smoothies och använda någon annan smak till shakes.

Inga kommentarer: