lördag 3 december 2011

Motarbetad

Jag har inte kunnat springa kontinuerligt och normalt sen innan sommaren av en massa olika skäl. Först försvann orken med att jag pendlade 3 timmar om dagen men jag har ändå försökt och alla försök har motarbetats av min egna kropp.

Är det inte vaderna jag har ont i så är det låren, ryggen eller som nu ländryggen och rumpan. Jag vet att mycket är orsakat av mig själv vilken inte gör mig mer glad över min situation. Vaderna har krånglat länge så där har jag verkligen lagt ner tid på att stretcha och äta extra kalcium och magnesium för att minska stelheten och kramperna. Men när jag har fokuserat extra på vaderna så har jag fuskat med ländryggen och framför allt rumpan så nu får jag sjukt jäkla ont i ländryggen/svanskotan/rumpan så fort jag försöker att springa lite.

Jag som verkligen ville satsa på att börja springa kontinuerligt igen och förbättra min löpning får backa tillbaka och satsa på stretch och yoga först och främst för att i över huvudtaget kunna springa kortare sträckor igen.

Denna vecka har jag kunnat springa 2 ynka pass varav det 2a var igår och då smög sig smärtan fram igen =(

Mina nya kläder och skor kommer inte riktigt till nytta om jag inte får bukt med min stelhet i rygg och rumpa och kan börja springa igen.

Shoppade loss lite på stadium och fick med mig hem: Vinterfodrade löpartights, löparjacka, vantar med reflex på ovansidan, Underställ i merinoull från Helly Hansen, vinterstrumpor/skidstrumpor samt ett par nya terräng löparskor från asics. Jag är redo för löpning i vinterns kalla väder men min kropp verkar ha en annan plan för mig denna vinter.





Nu ska jag försöka stretcha ut rumpa och ländrygg och se om det går att ta några små löparsteg sen. Annars får det bli en promenad, inte alls endorfin givande dock.
  

Inga kommentarer: