lördag 31 december 2011

2011 -- 2012

Jag orkar inte skriva så mycket om året som gått men en liten kort resumé känns på sin plats.

Första halvan av året, då jag fortfarande studerade, bestod av otroligt mycket träning och väldigt lite mat. 3 gånger per dag under veckodagarna och minst ett pass per dag under helgdagarna. Jag hamnade i tunnelseende, blev smal men inte nöjd. En stor lärdom av detta för jag med mig vidare i livet, aldrig mer vill jag hamna i den spiralen av lite mat och så mycket träning. Tränar jag så mycket igen ska det kompenseras med den energi från föda som kroppen behöver.


Jag är otroligt nöjd och stolt över att jag för första gången utan att känna obehag kunnat gå runt på offentliga platser i shorts och att jag utan obehag kunnat ligga och sola, i bikini!, på en publik strand en hel dag.


Jag är otroligt stolt över mig själv som lyckades tillsammans med min otroliga kompanjon göra vår examensuppsats och att jag sedan tog ett stort kliv karriärsmässigt med att få ett jobb som skattehandläggare.

Hösten har vart otroligt rörig känslomässigt. Efter att ha gått på otroligt underskott under våren och tränat flera gånger per dag till att ha heltids jobb med pendling blev väldigt omtumlande och vardagen jag var van vid gick inte att få ihop.


2012

Nu med jobb i Uppsala och en ny vardag ser jag ljust på 2012. Jag tänker göra förändringar i mitt sätt att tänka och se på min vardag och träning. Allt ska ske mer spontant och på vilja tillsammans med vägledning från min älskade sambo. Behöver jag så tänker jag ta hjälp med att styra upp mina känslor för att kunna leva normalt utan ångestdemoner i huvudet.



2012 kommer förhoppningsvis bli ett roligt och framgångsrikt år då många önskemål kommer att kunna uppfyllas. Både jag och Tim kommer att jobba heltid och kommer försöka lägga mer tid på varandra än vad det funnits utrymme till tidigare.

Löften för 2012 är

  1. Inte ha några vikt eller träningslöften
  2. Laga mer mat hemma även i veckorna, dvs inte bara storkok och matlådor
  3. Sitta ner tillsammans med Tim och äta mat, inte bara på helgen
  4. Tro på mig själv och det jag gör, inte låta andra få mig att tvivla på det jag tycker om och det jag tror på

Inga kommentarer: