söndag 10 maj 2009

söndag



Vissa har iaf kunnat slappa idag :)

Jag och Tim däremot har gått till gränby och handlat, gått hem i ösregn, tvättat städat lite, pluggat och nu fixat mat. Fixat är faktiskt rätt ord då vi hade fått en "grytbas" av Tims mamma som jag bara la till paprika i, till de blev det broccoli :) Nu måste jag skriva meddelanden till bostadsinnehavare som har något att åtgärda.

På Beas begärn om recept på de färsfyllda paprikorna, jag hittade på eget recept så därför kan jag inte länka (off curse)

2 portioner

  • ca 500 gr köttfärs
  • 1 chilifrukt
  • ca 4-5 st vitlöksklyftor
  • lite paprikapulver, salt och peppar
  • 4 paprikor
  • valfri sallad att ha brevid och gräddfil
  • 1 pkt hØng ost

Jag hade bara osten på men jag skulle tipsa om att också ha smulat i köttfärsen :)

Inga kommentarer: