tisdag 2 december 2008

Nu när verkligheten hunnit ikapp mig

Hade en slags "i framtiden" dag idag på universitetet, det kom människor som hade gått och tagit examen från de utbildningar vi nu går. När en man/kille på omkring 30 år kom fram och skulle representera en del av det jag troligen kommer att hålla på med i framtiden kom verkligheten ikapp mig. Först nu började jag inse att jag är 19 år, flyttat till en annan stad för att studera, köpt lägenhet och sköter mig helt själv. Jag har ingen här som jag kan ringa i min familj som kan komma över bara sådär 1 timma eller 2 på kvällen för att träffa mig eller hjälpa mig med något. Just den mannen som representerade mig i framtiden jobbar idag på en bank i Gävle som är en del av den bank jag har idag. När han stod där och berättade hur han hade fått nytta av utbildningen i framtiden och förklarade vad han gjorde idag kom jag på mig själv att det där mycket väl kan vara jag om 5-10 år. Jag hoppas att det kan vara jag, nu under studie tiden ska jag verkligen lägga tid på bra extra och sommarjobbs platser och att jag angagerar mig i olika saker via universitetet :)

Inga kommentarer: